A Fővárosi Önkormányzat kiemelt közlekedésfejlesztési beruházásainak megvalósításáért felelős Budapesti Közlekedési Központ megkötötte a szerződést az 1-es villamos Puskás Ferenc Stadion M (Kerepesi út) és Közvágóhíd közötti szakaszának felújítására, valamint a Közvágóhíd és a Fehérvári út közötti új villamosvonal-szakasz megépítésére. Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója és Sal László, az A-HÍD Zrt. vezérigazgatója, valamint a Colas Alterra Zrt. részéről Görbedi László vezérigazgató és Sokorai István igazgatósági elnök 2013. október 31-én aláírta a nettó 13.298.000.369 forint értékű kivitelezési szerződést, így a megvalósítás már idén december elején elkezdődhet elsőként a Rákóczi híd környezetében, majd 2014 tavaszától az egész szakaszon. A munkálatok várhatóan 2015. első félévében fejeződnek be.
Az 1-es villamosvonal felújításának második szakasza a BKK korábbi közbeszerzési kiírásához és a már zajló munkákhoz kapcsolódva a Puskás Ferenc Stadion M (Kerepesi út) és a Közvágóhíd H megállóhelyig tart. Az ezredfordulón épült szakaszon nincs szükség teljes körű pályarekonstrukcióra, ugyanakkor az áramellátási rendszer fejlesztésére és a peronok megújítására, megemelésére teljes körűen sor kerül. A felújítás mintegynapi ötvenezer utast érint.
Az 1-es villamos meghosszabbítása átszállásmentes kapcsolatot teremt Kelet-Pest, Dél-Pest és Újbuda között, valamint az 1-es villamos és a Fehérvári úton közlekedő 18-as, 41-es és 47-es vonalak között. A tervek szerint a későbbiekben egészen a Kelenföld vasútállomásig hosszabbítanák meg az 1-es villamos vonalát. Az 1995-ben átadott Rákóczi híd már a hosszabbítás figyelembe vételével épült meg, de 1995 és 2010 között lényegében semmi nem történt a meghosszabbítás megvalósítása érdekében.
A vonal meghosszabbításával 3,2 kilométeres új villamosszakaszt építenek a Rákóczi híd–Szerémi út–Hengermalom út vonalán, és – a tervekre tekintettel ideiglenes – végállomást a Fehérvári út és a Hengermalom út kereszteződésében. A Rákóczi hídon a villamospálya a hídpillérek két oldalán fut majd. A vonalon öt új, középperonos megállóhelyet alakítunk ki:
- a híd budai hídfőjében, a Nádorkerti útnál;
- a híd lehajtóján, a Budafoki útnál;
- a Szerémi úton, a Hauszmann Alajos utcánál;
- a Szerémi út és a Hengermalom út csomópontjában;
- és az ideiglenes végállomást a Hengermalom úton, a Fehérvári útnál.
A vonal meghosszabbítása ellen a lakók már többször tiltakoztak. Arról, hogy hányan indítanak kártérítési pert a BKK ellen, nincs információnk...
Forrás: BKK