XI. KERÜLETI HÍRHATÁR - Végre átadják a 4-es metrót

XI. KERÜLETI HÍRHATÁR
   
 2019.08.19.
 Hétfő
Ma Huba napja van.
Holnap István napja lesz.
   EUR árfolyam
   324,96 Ft
   CHF árfolyam
   299,19 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2013. 06. 02. 12:01     


Végre átadják a 4-es metrót
Tartható a 2014-es átadás

A 4-es metró beruházása csaknem 85 százalékos készültségi szinten van, a jelenlegi helyzet szerint tartható az utasforgalmi próbaüzem ütemterv szerinti indítása 2014 első fél évében - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság vasárnap az MTI megkeresésére.


A metró kivitelezéséből a szerkezet-, az alagút- és a vágányépítési munkák befejeztével még a felszínrendezések, a belső beépítés és a rendszerépítés van hátra, a belső beépítéssel 2013 őszén, a rendszerépítéssel 2014 év elején végezhetnek a kivitelezők. A budai oldali vonalszakasz pályatesztjei tavaly novemberben lezajlottak, az Alstom Metropolis prototípus jármű februárban megkapta a végleges típusengedélyt - közölte a projektigazgatóság.


A tájékoztatás szerint a belső beépítési munkákat a pesti oldalon 60-80, a budai oldalon pedig csaknem 100 százalékban elvégezték, a vonatok próbafutásához szükséges rendszer kiépült, minden állomáson elkészültek a falazatok, burkolatok, és megtörtént a 91 mozgólépcső és a 34 lift többségének üzempróbája is. A budai oldalon az állomások rendszer-integrációs tesztjei és a szellőzőberendezések próbái, illetve kisebb, az elektromos és gépészeti rendszerekkel kapcsolatos teendők vannak hátra.
Az áramellátási és egyéb rendszerekkel a pesti oldalon 60-80 százalékban, a budai oldalon szinte teljesen elkészültek, az alvállalkozók döntően az ütemtervnek megfelelően végzik a munkát. A továbbiakban a vonatvezérlő rendszer, a biztosítóberendezés, a távközlési rendszerek és a vasúti áramellátás kiépítését kell végrehajtani.


A budai oldalon már zajlanak az Alstom Metropolis szerelvények tesztjei. A 15 rendelt szerelvényből eddig hat érkezett meg Budapestre, és három vizsgázott le a Kelenföldi pályaudvar és a Szent Gellért tér közötti szakaszon. A cél, hogy a teszteket a teljes, Keleti pályaudvarig tartó szakaszra kiterjesszék, ez a nyár közepére várható. A szerelvények gyártása és tesztelése a DBR tájékoztatása szerint folyamatos.


A felszínrendezési munkák közül a DBR kiemelte a Kelenföldi pályaudvarhoz kapcsolódó őrmezői munkálatokat, ott intermodális csomópontot terveznek egy csaknem ötszáz férőhelyes P+R parkolóval, taxidrosztokkal, kerékpártárolóval. A munkák a 4-es metró átadása után fejeződhetnek be.


A Móricz Zsigmond körtéren a felszínrendezés új koncepció szerint folyik, "forgalomcsillapított városrészt" hoznak létre. A közösségi közlekedési változások kidolgozása és véglegesítése jelenleg is zajlik, a teljes térrendezés befejezése az év végére várható. A Szent Gellért téren a felszíni építmények közvetlen környezetét a projekt befejeztével, 2014 első negyedévében adják át, de törekednek arra, hogy a még lezárt terület egy részét már idén nyáron visszaadják. A Fővám téren szombattól a 83-as trolik már a régi útvonalukon közlekednek, miután a tér felszínrendezését befejezték, ahogy a Kálvin téren is elkészültek mindennel. A Rákóczi téren már a végleges forgalmi rend szerint közlekednek a járművek, a zöldterületek átadása folyamatos. A II. János Pál pápa téren a medence kialakítása és az állomás körüli terület kertészeti munkái folyamatban vannak. A bejáratot, a liftet és a medence környékét 2014 első fél évében adják át.


A Keleti pályaudvarnál, a Baross téren növelik a zöldfelületet, ezzel párhuzamosan csökken a közúti csomópont keresztmetszete. A Thököly úti troli- és autóbusz-végállomás a Keleti pályaudvar Kerepesi úti oldalára kerül, az ott lévő taxidrosztok és parkolók pedig a buszvégállomás helyén lesznek. A munkák 2014 első negyedévében zárulnak.

A 4-es metró beruházása 2013. május végéig 275,8 milliárd forintba került, ennyi az elfogadott és leszámlázott műszaki teljesítés. A projekt jelenlegi összköltsége a vállalkozói követelések összegével és a tartalékkerettel 452,5 milliárd forint. (MTI)


További hírek

  Amúgy tényleg: hova lett Kálmán Olga, aki megígérte, hogy Karácsony mellett kampányol...?
2019. 08. 17. 14:01 hirhatar.hu
  Üres kassza várja a következő budapesti főpolgármestert
2019. 08. 16. 13:08 hirhatar.hu
  Az érettségi után képviselőnek indul Nagy Blanka
2019. 08. 16. 13:08 hirhatar.hu
  A „nyóckerben” berezelt a Fidesz Pikó Andrástól
2019. 08. 15. 14:05 hirhatar.hu
  Orbán hajdan kádárista, mára rasszista kinevezettjétől hüledezik a német sajtó
2019. 08. 15. 14:05 hirhatar.hu
  Ellopták a Balatont, egy átlagember lassan már nem engedheti meg magának ezt a luxust
2019. 08. 13. 10:22 hirhatar.hu
  Esztergomban a Mi Hazánk Mozgalommal bizniszel a DK
2019. 08. 13. 10:22 hirhatar.hu
  A mélymagyar Kövér László esete a hígmagyar Schwarz-unokákkal
2019. 08. 12. 09:39 hirhatar.hu
  Újpest fideszes polgármestere innováció híján már darabra ünnepli a parkolóhelyeket
2019. 08. 10. 14:06 hirhatar.hu
  Lincshangulat miatt rendőrök őrzik a kutyagyilkos balotaszállási nőt
2019. 08. 08. 16:12 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport