XI. KERÜLETI HÍRHATÁR - Végre átadják a 4-es metrót

XI. KERÜLETI HÍRHATÁR
   
 2020.01.19.
 Vasárnap
Ma Sára napja van.
Holnap Sebestyén napja lesz.
   EUR árfolyam
   335,49 Ft
   CHF árfolyam
   312,22 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2013. 06. 02. 12:01     


Végre átadják a 4-es metrót
Tartható a 2014-es átadás

A 4-es metró beruházása csaknem 85 százalékos készültségi szinten van, a jelenlegi helyzet szerint tartható az utasforgalmi próbaüzem ütemterv szerinti indítása 2014 első fél évében - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság vasárnap az MTI megkeresésére.


A metró kivitelezéséből a szerkezet-, az alagút- és a vágányépítési munkák befejeztével még a felszínrendezések, a belső beépítés és a rendszerépítés van hátra, a belső beépítéssel 2013 őszén, a rendszerépítéssel 2014 év elején végezhetnek a kivitelezők. A budai oldali vonalszakasz pályatesztjei tavaly novemberben lezajlottak, az Alstom Metropolis prototípus jármű februárban megkapta a végleges típusengedélyt - közölte a projektigazgatóság.


A tájékoztatás szerint a belső beépítési munkákat a pesti oldalon 60-80, a budai oldalon pedig csaknem 100 százalékban elvégezték, a vonatok próbafutásához szükséges rendszer kiépült, minden állomáson elkészültek a falazatok, burkolatok, és megtörtént a 91 mozgólépcső és a 34 lift többségének üzempróbája is. A budai oldalon az állomások rendszer-integrációs tesztjei és a szellőzőberendezések próbái, illetve kisebb, az elektromos és gépészeti rendszerekkel kapcsolatos teendők vannak hátra.
Az áramellátási és egyéb rendszerekkel a pesti oldalon 60-80 százalékban, a budai oldalon szinte teljesen elkészültek, az alvállalkozók döntően az ütemtervnek megfelelően végzik a munkát. A továbbiakban a vonatvezérlő rendszer, a biztosítóberendezés, a távközlési rendszerek és a vasúti áramellátás kiépítését kell végrehajtani.


A budai oldalon már zajlanak az Alstom Metropolis szerelvények tesztjei. A 15 rendelt szerelvényből eddig hat érkezett meg Budapestre, és három vizsgázott le a Kelenföldi pályaudvar és a Szent Gellért tér közötti szakaszon. A cél, hogy a teszteket a teljes, Keleti pályaudvarig tartó szakaszra kiterjesszék, ez a nyár közepére várható. A szerelvények gyártása és tesztelése a DBR tájékoztatása szerint folyamatos.


A felszínrendezési munkák közül a DBR kiemelte a Kelenföldi pályaudvarhoz kapcsolódó őrmezői munkálatokat, ott intermodális csomópontot terveznek egy csaknem ötszáz férőhelyes P+R parkolóval, taxidrosztokkal, kerékpártárolóval. A munkák a 4-es metró átadása után fejeződhetnek be.


A Móricz Zsigmond körtéren a felszínrendezés új koncepció szerint folyik, "forgalomcsillapított városrészt" hoznak létre. A közösségi közlekedési változások kidolgozása és véglegesítése jelenleg is zajlik, a teljes térrendezés befejezése az év végére várható. A Szent Gellért téren a felszíni építmények közvetlen környezetét a projekt befejeztével, 2014 első negyedévében adják át, de törekednek arra, hogy a még lezárt terület egy részét már idén nyáron visszaadják. A Fővám téren szombattól a 83-as trolik már a régi útvonalukon közlekednek, miután a tér felszínrendezését befejezték, ahogy a Kálvin téren is elkészültek mindennel. A Rákóczi téren már a végleges forgalmi rend szerint közlekednek a járművek, a zöldterületek átadása folyamatos. A II. János Pál pápa téren a medence kialakítása és az állomás körüli terület kertészeti munkái folyamatban vannak. A bejáratot, a liftet és a medence környékét 2014 első fél évében adják át.


A Keleti pályaudvarnál, a Baross téren növelik a zöldfelületet, ezzel párhuzamosan csökken a közúti csomópont keresztmetszete. A Thököly úti troli- és autóbusz-végállomás a Keleti pályaudvar Kerepesi úti oldalára kerül, az ott lévő taxidrosztok és parkolók pedig a buszvégállomás helyén lesznek. A munkák 2014 első negyedévében zárulnak.

A 4-es metró beruházása 2013. május végéig 275,8 milliárd forintba került, ennyi az elfogadott és leszámlázott műszaki teljesítés. A projekt jelenlegi összköltsége a vállalkozói követelések összegével és a tartalékkerettel 452,5 milliárd forint. (MTI)


További hírek

  Keményen dolgozó fideszes EP-képviselőnő üdvözli az egységes mobiltöltőket
2020. 01. 16. 20:09 hirhatar.hu
  A tavalyinál is több pénzt tol a határon túli közösségekbe a magyar kormány
2020. 01. 14. 18:08 hirhatar.hu
  Orbán megoldotta az egészségügy problémáját – addig nincs pénz, míg ki nem festenek minden kórtermet
2020. 01. 14. 18:08 hirhatar.hu
  Hatalmas ellenzéki győzelem Zalában
2020. 01. 13. 10:50 hirhatar.hu
  Újabb videóbotrány Győrben – az ellenzéki jelöltet támadja a Fidesz
2020. 01. 12. 10:39 hirhatar.hu
  Hadihajók a Tiszára – jön a török meg a tatár
2020. 01. 11. 13:15 hirhatar.hu
  Baló György nevét viseli az RTL hírstúdiója
2020. 01. 10. 16:52 hirhatar.hu
  Náciszimpatizáns író szobra került Radnóti mellé a fideszes vezetésű Csepelen
2020. 01. 10. 16:52 hirhatar.hu
  99 éves a legeredményesebb magyar tornászbajnokunk
2020. 01. 09. 17:20 hirhatar.hu
  Egy férfi akart elcsalni egy gyereket az iskola elől - nyomoz a rendőrség
2020. 01. 07. 16:51 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport